Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

SZKOLNY PROJEKT EDUKACYJNY

„ŚWIĘTUJEMY W NASZEJ SZKOLE  100-LECIE NIEPODLEGŁOŚCI  POLSKI

 Czas realizacji: 17.09.2018. – 9.11.2018.

Założenia programowe:

Hasło:  „ Niepodległość Ojczyzny  fundamentem  podstawowych praw człowieka”

Szkolny projekt edukacyjny o charakterze  patriotycznym  jest potrzebny jako ważny element w przygotowaniu ucznia do życia w ojczystym społeczeństwie i narodzie. Projekt  zakłada realizację wyznaczonego przez MEN  na bieżący rok szkolny kierunku polityki oświatowej:

100 rocznica odzyskania niepodległości – wychowanie do wartości i kształtowanie patriotycznych postaw uczniów.

Program przedsięwzięcia odwołuje się do wydarzeń historycznych sponad tysiącletnich dziejów Polski, ukazujących umiłowanie Ojczyzny, suwerenności  i wolności przez Polaków z każdej epoki, ze szczególnym uwzględnieniem  czasów zaborów Polski, odzyskania przez nią niepodległości w 1918 roku. Przypomina również obowiązującą do dziś rezolucję ONZ, przyjętą 2 grudnia 1950 roku, określającą prawo ludów i narodów do samostanowienia jako „ fundamentalne prawo człowieka”.

 Cele ogólne:

- kształcenie w uczniach postawy szacunku i miłości wobec Ojczyzny;
- kształtowanie więzi  z krajem ojczystym;
- rozbudzanie świadomości uczniów w zakresie podstawowych praw człowieka: prawo do życia, prawo do wolności, samostanowienia i bezpieczeństwa osobistego; wolność wyznania i wyrażania własnych poglądów;
- rozbudzanie zainteresowania uczniów dziejami Polski i wielkich Polaków;
- rozwijanie indywidualnych zdolności uczniów
- wprowadzanie uczniów w świat historii;
- budowanie w świadomości uczniów właściwej hierarchii wartości: umiłowanie Ojczyzny, zdolność do poświęcania dobra osobistego na rzecz wyższych celów, wierność wyznawanym ideałom;
- kształcenie umiejętności odnoszenia się i wzorowania na Polakach, będących autorytetami moralnymi;
- rozwijanie w uczniach wrażliwości i wyobraźni;
- rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole;
- kształtowanie w uczniach poczucia własnej wartości i wiary we własne siły.

Cele szczegółowe: uczeń
-
posiada wiedzę na temat Święta Niepodległości  i związanych z nim wydarzeń historycznych;
-  poznaje teksty, wprowadzające w tradycję kultury narodowej;
-  poznaje najważniejsze pieśni patriotyczne oraz historię ich powstań
- poznaje podstawowe prawa człowieka;
- umie aktywnie słuchać i wypowiadać się na temat opracowywanych tekstów  literackich i historycznych
- potrafi publicznie prezentować teksty literackie i historycznych
- potrafi właściwie organizować pracę;
-  potrafi wykonywać różnorodne zadania – plastyczne, literackie, multimedialne – związane z tematyką historyczną.

 Metody i techniki pracy oraz rodzaje aktywności, prowadzące do osiągnięcia wyznaczonych celów:

  1. Wykład nauczyciela.
  2. Czytanie tekstów źródłowych i opracowań historycznych.
  3. Czytanie tekstów literackich.
  4. Przygotowywanie prezentacji multimedialnych.
  5. Dyskusja na temat omawianych wydarzeń, postaci historycznych – określanie najważniejszych treści.
  6. Burza mózgów prowadząca do wyłonienia koncepcji prezentacji wybranych treści.
  7. Planowanie działań indywidualnych i zespołowych.
  8. Reżyserowanie inscenizacji.
  9. Przygotowywanie prac konkursowych, dekoracji i wystaw.
  10. Monitorowanie i ocenianie realizacji zadań.
  11. Wyciąganie wniosków z obserwacji.
  12. Rozwiązywanie problemów, wyłaniających się w trakcie działań.

 Oczekiwanie efekty:

Pogłębienie przez uczniów wiedzy z historii  Polski, zaangażowanie w

obchody Odzyskania Niepodległości przez Polskę, zrozumienie pojęcia patriotyzmu,

chęć podjęcia wysiłku budowania teraźniejszości i wpływu na rzeczywistość, wzrost poczucia godności bycia Polakiem.

  Przebieg projektu:     17.09.2018.  – 9. 11.2018.

I.

 „Znamy, szanujemy i kochamy naszą Ojczyznę”

 Organizacja i przeprowadzenie szkolnych konkursów:                        

 Klasy I – III    

 Klasy IV – VIII

 II.

„Znamy dzieje Hymnu Narodowego i umiemy godnie go śpiewać”

 Lekcje wychowawcze we wszystkich klasach:

  1. Prezentacja dziejów Hymnu – w starszych klasach uczniowie samodzielnie przygotowują prezentacje ( również multimedialne).
  2. Nauka tekstu.
  3. Omówienie (ze zwróceniem uwagi na umotywowanie) i wyćwiczenie właściwego zachowania i postawy w trakcie śpiewu Hymnu.
  4. Przypomnienie zasad zachowania wobec symboli narodowych,
  5. Omówienie znaczenia uczniowskiego stroju galowego.

III.

Symbole narodowe w naszej szkole:

 - przygotowanie szkolnej ekspozycji prac uczniowskich

      - przygotowanie okolicznościowego wystroju sal lekcyjnych

 - przygotowanie świątecznego wystroju szkoły

 IV.

Przygotowanie szkolnych uroczystości:

 „Polska – moja Ojczyzna – na imię Jej: Niepodległa”

 8.11.2018.  - Uroczysta akademia                                  

 9.11.2018.  -  Szkolne  śpiewanie Hymnu Narodowego