Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wydarzenia 2023/2024

RUCH TO ZDROWIE!

Właśnie 6. maja 2024 r. rozpoczął się w naszej szkole Rowerowy maj - akcja wymyślona w Gdańsku, której celem jest skłonienie wszystkich uczniów, a nawet nauczycieli do jak najczęstszego korzystania z prostego środka lokomocji: roweru, hulajnogi, deskorolki czy wrotek. Przedsięwzięcie skończy się dopiero w czerwcu, więc jest trochę czasu na polubienie ruchu na świeżym powietrzu.

Wszyscy wiemy, że ruch to zdrowie. Słyszymy to na lekcjach biologii i godzinach wychowawczych. Trudno jest  nam jednak oderwać się od telefonu komórkowego czy komputera, dzięki którym możemy rozmawiać ze sobą lub zobaczyć się w każdej chwili. A przecież to ruch sprawia, że jesteśmy radośni, bo w czasie aktywności fizycznej wydziela się do naszego organizmu endorfina - hormon szczęścia. Poprawia się też nasza kondycja i nie zasapiemy się biegnąc lub wchodząc na 4. piętro. Zwiększa się także nasza odporność na różne choroby: anginy, przeziębienia itd.

Zachęcamy więc do udziału w akcji  i mamy nadzieję, że uczniowie polubią ruszać się na świeżym powietrzu, bo ruch to przecież zdrowie!

Tekst zredagowali uczniowie:

Kevin Szczepański (8b)

Daria Khlivnykova (6b)

 Inez Mirecka (6b)

LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI

Dzisiaj opowiemy wam o laboratorium przyszłości znajdującym się na terenie naszej szkoły. Jest ono na zapleczu sali P - 1 i służy do nauki poprzez zabawę.

Znajduje się tam mnóstwo przedmiotów i urządzeń, takich jak puzzle, klocki, długopisy i drukarki 3D, próbki gleby i skał itd. Do laboratorium można się wybrać na lekcjach geografii, plastyki, biologii, techniki, muzyki, informatyki i matematyki. Można tam tworzyć różne rzeczy własnego pomysłu za pomocą drukarek i długopisów 3D, np. bryły geometryczne i inne przydatne przedmioty. Wymaga to często ścisłej współpracy z nauczycielem, zwłaszcza podczas drukowania przy pomocy drukarki 3D. Można jednak samodzielnie skonstruować prostego robota, np. robota - żabkę albo złożyć samodzielnie bryły geometryczne, puzzle czy złożyć most z klocków. Są też mikroskopy, przez które obejrzymy próbki prymitywnych form życia. Dla marzących o zawodzie fotografika jest także miejsce na małą sesję zdjęciową; w laboratorium znajdziemy wszystkie potrzebne do tego sprzęty: tła, stojaki na nie, kamera i lampy.

Do laboratorium można udać się praktycznie na każdej lekcji. Możemy uczyć się tam w sposób kreatywny i poprzez zabawę. Każdy może poczuć się jak konstruktor, wynalazca lub odkrywca i to czyni naukę ciekawszą i pasjonującą. Zamiast opowiadać o glebie, czym jest i jak wygląda, wystarczy obejrzeć jej próbki albo zamiast opowiadać o teorii heliocentrycznej stworzonej przez Mikołaja Kopernika, wystarczy przyjrzeć się modelowi układu słonecznego i zobaczyć, jak planety krążą wokół nieruchomego Słońca.

Radzimy wszystkim odwiedzać jak najczęściej to miejsce, ponieważ można się tam uczyć nie wiedząc o tym i polubić jakiś przedmiot, za którym się nie przepada. Miłych odwiedzin!

 

 

Tekst zredagowali uczniowie:

Kevin Szczepański (8b)

Daria Khlivnykova (6b)

 Inez Mirecka (6b)

DLACZEGO WARTO ADOPTOWAĆ ZWIERZĘ ZE SCHRONISKA?

Często zadajemy sobie pytanie, dlaczego w schroniskach jest tak wiele zwierząt? Na pewno nie znalazły się tam z własnej woli, tylko z winy człowieka.

Zwierzęta trafiają do schronisk z różnych powodów: umierają ich starzy właściciele, komuś się znudziły, inni oddali psa lub kota, bo chcieli wyjechać na urlop, pojawiła się alergia lub nowy ludzki członek rodziny, inne znowu urodziły się już na ulicy. Najczęściej winien jest człowiek. Do schronisk trafiają: szczenięta lub kocięta, psy i koty młode albo stare, czasami rasowe, najczęściej mieszańce. Każdy jednak pies czy kot jest stuprocentowo wartościowym zwierzęciem! Każdy tak samo wymaga naszej opieki i miłości! Każdy bez wyjątku przywiązuje się do swojego właściciela! Wszystkie oddawane do schronisk zwierzęta przeżywają rozstanie ze swoim dotychczasowym opiekunem. Czują odrzucenie i uważają, że wina za to, co się stało, jest po ich stronie!

Nie wszyscy ludzie wiedzą, że tak zwane kundelki mają najlepszy zestaw genów! Dzieje się tak, bo odziedziczyły cechy po bardzo różnych przodkach. Dzięki temu nie chorują tak często i poważnie jak psy albo koty rasowe, ponieważ ich pula genetyczna jest bardzo różnorodna.

Czy wiecie, że w Anglii w schroniskach przebywają przede wszystkim psy rasowe?! Mieszańce się chętniej adoptowane ze względu na swoją odporność! Oprócz tego w państwach na Zachodzie panuje obecnie moda na kundelki! Dlatego zanim kupicie swojego zwierzęcego przyjaciela z hodowli, zastanówcie się nad adoptowaniem psa lub kota ze schroniska albo przytuliska! A może dacie dom jakiemuś bezpańskiemu zwierzęciu? Na pewno będzie to kochający was i oddany członek rodziny!

 

 

Tekst zredagowali uczniowie:

Kevin Szczepański (8b)

Daria Khlivnykova (6b)

 Inez Mirecka (6b)

 

 

SZKOŁA W RÓŻNYCH MIEJSCACH ŚWIATA

Każdy, kto chodził do szkoły albo już ją skończył, zna nasz system nauczania. I pewnie wielu z nas narzekało na zbyt wiele godzin lekcyjnych jednego dnia, za dużo prac domowych, sprawdzianów i kartkówek, stary system nauczania, który nie pozwala rozwijać pasji.

Ale niewielu z nas zna zagraniczne systemy nauczania. Dlatego postanowiliśmy przybliżyć szkołę z różnych państw.

W Japonii uczniowie mają mniej wolnego (tylko 40 dni wakacji!) i duże więcej nauki. Są też obowiązkowe prace domowe i mundurki. Rok szkolny zaczyna się od serii egzaminów z poprzedniej klasy. Jest tam 5 - stopniowy system edukacji, ale nie wszystkie jego szczeble są obowiązkowe. Od najmłodszych lat Japończyków przyzwyczaja się do sumiennej pracy.

W Anglii uczniowie zdają również egzamin odpowiadający naszemu egzaminowi ósmoklasistów. Należy jednak wybrać aż 9 z 45 przedmiotów, z których będą pisać końcowe testy! Rok szkolny składa się z 3 trymestrów, a wakacje trwają mniej niż u nas. W sumie dni wolnych od nauki jest dużo mniej niż w Polsce. W Anglii obowiązuje w szkołach średnich podział na 7 setów; set 1. Oznacza najzdolniejszych uczniów, a sety od 5 do 7 jest dla mających problemy edukacyjne. W ten sposób następuje segregowanie młodych ludzi.

Francuski system edukacji jest silnie scentralizowany – szkolnictwo znajduje się pod kontrolą państwa oraz jest przez nie finansowane. Odpowiedzialność za całość oświaty, w tym opracowywanie programu nauczania oraz jego organizacji i metodyki spoczywa na Ministerstwie Edukacji Narodowej. Obowiązek szkolny we Francji dotyczy dzieci i młodzieży od 6. do 16. roku życia, a za jego dopełnienie odpowiadają rodzice lub opiekunowie. W przeciwnym wypadku grozi im grzywna w wysokości 7 500 euro (około 34 tys. złotych) lub kara pozbawienia wolności do 6 miesięcy. Rok szkolny we Francji trwa około 180 dni – rozpoczyna się we wrześniu, a kończy na początku lipca. Zajęcia odbywają się 5 dni w tygodniu po 6 godzin dziennie. Oprócz soboty i niedzieli, francuscy uczniowie szkół podstawowych mają również wolne środy – w ten dzień spędzają czas na zajęciach sportowych oraz artystycznych. A jak wygląda kwestia dni wolnych od szkoły we Francji? Oprócz ferii letnich i bożonarodzeniowych, uczniowie mają przerwę z okazji Wszystkich Świętych, która rozpoczyna się w połowie października i trwa do początku listopada oraz wiosenną w kwietniu lub maju.

Jesteśmy bardzo ciekawi, który system szkolny najbardziej Wam odpowiada?

 

Tekst zredagowali uczniowie:

Kevin Szczepański (8b),

Daria Khlivnykova (6b),

 Natalia Lis (6b),

 

 

 

PIKNIK JESIENNY

W dniu 17 października 2023 roku w godzinach 15.00 - 17.00 na nowym dziedzińcu Szkoły Podstawowej nr 56 odbył się Piknik jesienny, podczas którego podawano charakterystyczne potrawy ze wszystkich stron świata.

Były więc dania z Meksyku, Francji, Stanów Zjednoczonych, Finlandii, Włoch, a także Polski. Poszczególne klasy losowały jeden kraj, dekorowały swoje stoły tak, aby kojarzyły się z wyznaczonym państwem. Pojawiały się więc barwy narodowe lub charakterystyczne zabytki albo budowle, np. wieża Eiffla przy stanowisku francuskim, tabliczki z literami alfabetu japońskiego itd. Oczywiście, nad wszystkim czuwali wychowawcy klas i pomagali swoim podopiecznym. Każdy, kto miał ochotę, mógł spróbować frykasów z odległych państw. Oprócz tego pojawiły się inne atrakcje; było stanowisko z tatuażami, malowaniem twarzy, grillem, a nawet takie, na którym wykonywano przeróżne zwierzątka z nadmuchanych balonów. Wszystko odbywało się przy dźwiękach wesołej muzyki, a w rolę DJ - ów wcieliły się panie nauczycielki.

Przedsięwzięcie zostało zorganizowane, aby zachęcić wszystkich uczniów i ich rodziców do głosowania na nowy projekt szkolny w Budżecie Obywatelskim o numerze L162 „Tu jest klepisko, ale będzie boisko”.

Serdecznie dziękujemy rodzicom, uczniom i nauczycielom za pomoc w organizowaniu imprezy!

 

 

Tekst zredagowali uczniowie:

Kevin Szczepański (8b),

Daria Khlivnykova (6b),

 Natalia Lis (6b),

Wojna w Ukrainie

  1. lutego 2022 roku życie dla bardzo licznych obywateli Ukrainy zmieniło się w koszmar. Ich ojczyznę napadła Rosja i wielu spośród nich zostało zmuszonych do ucieczki.

Wyjeżdżali najczęściej do Polski, ponieważ jest to państwo, w którym obywatele posługują się podobnym językiem i mają zbliżoną kulturę. Jest poza tym najbliżej samej Ukrainy i szybko można stąd wrócić do ojczyzny. Wielu też miało w Polsce rodziny i przyjaciół, u których znajdowali schronienie, pocieszenie i pomoc.

Liczni spośród Ukraińców mieli bardzo złą sytuację materialną. Uciekając i ratując swoje życie i zdrowie zostawiali cały swój dobytek. Brali tylko najpotrzebniej rzeczy. Często więc brakowało im pieniędzy, odzieży, podstawowych artykułów higieny osobistej, nie wspomniawszy o miejscu, gdzie mogliby mieszkać i artykułach spożywczych.

Razem z ludźmi przyjechały uratowane przed śmiercią psy, koty, chomiki i inni przyjaciele rodzin.

Obywatele polscy organizowali pomoc: ruszyły zbiórki żywności, leków, artykułów higieny osobistej, odzieży i pieniędzy. Często w ww. zbiórki włączały się również szkoły, w tym Szkoła Podstawowa nr 56.

Wojna w Ukrainie potrwa pewnie jeszcze trochę, ale wszyscy ludzie mają jakieś plany, więc także ci z Ukrainy. Chcieliby wrócić do ojczyzny, do swoich rodzin i majątków, uczyć się i studiować, i oczywiście odbudować kraj.

Wszyscy trzymamy za nich kciuki, aby ich zamiary szybko się spełniły.

 

                 Tekst zredagowali uczniowie:

                 Kevin Szczepański (8b),

                 Daria Khlivnykova (6b),

                 Natalia Lis (6b)

Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego

 

4. września 2023 roku w Szkole Podstawowej nr 56 w Łodzi odbyło się uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2023/2024. Wszyscy uczniowie zostali podzieleni na grupy wiekowe: pierwszoklasiści zainaugurowali naukę najwcześniej, ósmoklasiści najpóźniej.

Na początku wszyscy spotkali się z wychowawcami w klasach. Mieli wtedy okazję poznać nowych kolegów oraz przywitać starych. Wychowawcy podali swoim podopiecznym tygodniowy plan lekcji i omówili bezpiecznego i kulturalnego zachowania na terenie szkoły. Była też okazja, aby porozmawiać o minionych wakacjach i pochwalić się swoimi wyjazdami do ciekawymi miejscowości i krajów.

Następnie wszyscy udali się do sali gimnastycznej na uroczystą część oficjalną. Uświetniał ją chór szkolny prowadzony przez panią Monikę Szwacką - Szaratę, nauczycielkę muzyki i plastyki, a rangę wydarzenia podkreślił nowy sztandar, zakupiony w 2023 r. dzięki ogólnoszkolnej zbiórce i różnorodnym inicjatywom całej społeczności uczniowskiej.

W czasie uroczystości pan dyrektor Włodzimierz Kurek powitał przybyłych uczniów i ich rodziców, opiekunów oraz nauczycieli. Życzył wszystkim udanego nowego roku szkolnego. Potem klasy pod opieką wychowawców opuściły salę gimnastyczną, aby cieszyć się ostatnimi godzinami wolnego czasu i pięknej pogody.

   Tekst zredagowali uczniowie:

   Kevin Szczepański (8b),

   Daria Khlivnykova (6b),

   Natalia Lis (6b)